دادگاه اروپا خروج یک شرکت از لیست تحریم‌ها و اعمال دوباره تحریم‌ها بر ۱۷ شرکت دیگر را تأیید کرد

آذر ۸, ۱۳۹۲ Comments Off on دادگاه اروپا خروج یک شرکت از لیست تحریم‌ها و اعمال دوباره تحریم‌ها بر ۱۷ شرکت دیگر را تأیید کرد

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آلمان، دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم خارج شدن شرکت “فولمِن” از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا را تائید کرد.

پیشتر این دو شرکت علیه تصمیم اتحادیه اروپا در قرار دادن نام این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا به دادگاه عالی این اتحادیه  شکایت کرده بودند.

این نهاد اروپایی طی اعلامیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، می‌گوید که شورای اتحادیه اروپا طی تصمیمی که ۲۳ مارس سال ۲۰۱۲ اتخاذ شد، تصمیم به اعمال محدودیت بر برخی شرکت‌های ایرانی گرفت.

بر اساس این گزارش، با این حال، دادگاه عمومی اروپا ۱۶ سپتامبر سال جاری، تحریم شورای اروپا بر برخی از شرکت‌های ایرانی را لغو کرد.

دادگاه عمومی اروپا  آن هنگام رای به لغو تحریم‌های برخی شرکت‌های ایرانی داد و  علت آن را نبود شواهد و مدارک معتبر علیه این شرکت‌ها عنوان کرد.

خبرگزاری رویترز آن زمان از قول یک دیپلمات درباره علت نبود مدارک معتبر گفته بود که «کشورهای اروپایی حاضر نیستند که اطلاعات محرمانه را در اختیار قضات بگذارند چراکه نگرانند منابع این اطلاعات فاش شود».

اکنون شورای اتحادیه اروپا فهرستی از ۱۷ شرکت ایرانی را تهیه کرده و آنها را با «دلایل جدید»(!) واردفهرست سیاه خود کرده است؛ اگرچه با مشاهده فهرست شرکت‌های تحریم شده عملا اروپا تحریمهای قبلی را با دلایل جدید دوباره اعمال کرده است.

خبرگزاری رویترز۲۴ آبان ماه از قول چند دیپلمات گزارش داده بود که این تحریم‌ها پیشتر اعمال شده و جدید نیست و هدف از این اقدام تازه «افزایش فشار بر ایران» نیست.

شورای اتحادیه اروپا همچنین سه شرکت  را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.