خبرآنلاین: لغو تحریم شرکت ایرانی “فولمن” توسط اتحادیه اروپا

آذر ۸, ۱۳۹۲ Comments Off on خبرآنلاین: لغو تحریم شرکت ایرانی “فولمن” توسط اتحادیه اروپا

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین

اقتصاد > اقتصاد سیاسی – دادگاه تجدید نظر اروپا حکم لغو تحریم شرکت فولمن رای تایید کرد.

چهار سال پیش اتحادیه اروپا یک شرکت خصوصی ایرانی به نام شرکت فولمن را که طراح ، سازنده و پیمان کار تجهیزات شبکه انتقال، توزیع و کنترول قدرت  در صنعت برق  ایران است و همچنین بنیان گذار این شرکت، فریدون محمودیان را به طور همه جانبه مورد تحریم قرار داد.

بر اساس این تحریم کلیه حساب های بانکی و معاملات این شرکت در کلیه بانک ها و مؤسسات مالی اتحادیه اروپا متوقف و مسدود شد.

همچنین کلیه سفارشات، خرید ها، قرار داد ها و هر نوع  همکاری فنی و مالی این شرکت با طرف های خارجی به حالت توقیف و تعلیق در آمد. این تحریم ها تنها به اتحادیه اروپا محدود نشد و کشورهای امریکا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین نیز به از اتحادیه اروپا تبعیت کردند.

اتحادیه اروپا هیچ توضیح منطقی‌، مستند و قانونی برای توجیه اقدام خود ارائه نکرده بود. در این شرایط شرکت فولمن با طرح دعوی در دادگاه اروپا نسبت به این اقدام بی رویه و خلاف قانون اتحادیه اروپا  اعتراض و تقاضای رسیدگی در این مورد کرد.

در دادگاه بدوی وکیل اتحادیه بدون ارائه مدارک و دلائل قانونی مبنی بر لزوم اعمال تحریم، اعلام کرد که شرکت فولمن با داشتن چند صد مهندس و کارشناس، دانش فنی و امکانات صنعتی و برخورداری از حمایت دولت ایران می تواند بالقوه خطری عمده برای امنیت منطقه و جهان باشد.

دولت انگلیس نیز با ارائه یادداشتی به دادگاه اروپا اعلام مینماید که فشار به شرکت فولمن فشار به دولت ایران است.

وکیل انگلیسی اتحادیه اروپا نیز در دادگاه اعتراف کرد که تنها یک دولت (شاید دولت متبوع وی) بدون ارائه مدرک و دلیل پیشنهاد تحریم را رأسا به اتحادیه اروپا داده است و ٢٧ عضو دیگر این اتحادیه ظاهرا بنا به اعتماد فیمابین این پیشنهاد را بدون هیچ گونه تحقیق و بررسی تائید و به اجرا گذاشته اند.

دادگاه اروپا پس از دو سال رسیدگی و تحقیق در مورد این پرونده عاقبت رای خود را بر حقانیت شرکت فولمن و فریدون محمودیان و محکومیت اتحادیه ارو پا صادر کرد.

اتحادیه اروپا و کشورهای فرانسه، انگلیس و ایرلند به رأی صادره اعتراض و تقاضای تجدید نظر در دادگاه عالی دیگری کرد. دادگاه تجدید نظر اروپا نیز پس از رسیدگی و بررسی های لازم رأی دادگاه بدوی را بطور قطعی در تاریخ ٢٨ نوامبر ٢٠١٣ تائید کرد.

 گفتنی است، شرکت فولمن در سال ١٣۵۴شمسی در تهران رسما تأسیس و به ثبت رسید. این شرکت در طول ٣٨ سال فعالیت مداوم خود توانسته است جایگاه ارزنده ای در صنعت برق ایران در زمینه های طراحی، مهندسی، ساخت و تولید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز صنعت برق مانند پست های فشار قوی شبکه های انتقال و توزیع برق و سیستم های مدیریت و کنترل قدرت و انتقال تکنولوژی و همچنین اجرای پروژه های کلید در دست را به دست آورد.

اصل خبر را در اینجا مشاده کنید.